Bestyrelsens stillingsbeskrivelser
Formand for Skovshoved Roklub
Arbejdsopgaver |
- Forberede og lede bestyrelsesmøderne.
- Inspirere til at større spørgsmål tages op.
- Følge op på økonomi og likviditet i tæt samarbejde med kassereren.
- Hovedkontaktperson ift DKF og DFfR. Ofte deltage i årsmøder og enkelte andre møder.
- Hovedkontaktperson ift Gentofte Kommune. Betyder deltagelse i visse møder, begivenheder og arbejdsgrupper
- Deltage i Havneforumsmøderne, ca tre årligt.
- Deltage lejlighedsvis i interne møder med aktivitetsudvalg, ad hoc udvalg, webudvalg m.fl.
- Besvare mails fra medlemmer (ikke særligt omfangsrigt).
- Holde taler ved årets højtider.
- Ajourføre klubbens forsikringer.
- Overordnet ansvarlig for klubbens sikkerhedsregler.
- Være koordinator for IT-spørgsmål (behøver ikke at ligge hos formanden).
- Skrive ansøgninger til kommunen og fonde (behøver ikke alle at varetages af formanden).
- Hovedkontakt for pressehenvendelser, initiativtager til generelle henvendelser til pressen.
- Hovedkontakt for Bundproppen.
- Hovedkontakt ved henvendelser til og fra naboklubber og Havnebestyrelsen.
- Generelt ”svæve over vandene” og sørge for at vigtige ting ikke bliver glemt.
|
Næstformand for Skovshoved Roklub
Arbejdsopgaver |
At varetage klubbens interesser baseret på formål, vedtægter og generel lovgivning, herunder at varetage ansvaret for:
Generel indgående SR kommunikation
- Ansvarlig for at læse e-mail på kontor@ og skovshoved@. Mail videresendes til rette ansvarlige i bestyrelsen eller besvares direkte hvis muligt.
- Ansvarlig for at postkassen bliver tømt og fordelt i postbakker på kontoret.
Kontor ansvarlig
- Budgetansvarlig
- Ledelse af gruppe af frivillige kontorhjælpere
- Sammen med kontorhjælpere sørge for at kontoret har åbent for salg af nøglebrikker en gang om ugen i ro-sæsonen og en gang om måneden i vinteren.
- Sørge for indkøb af kontorartikler, printer toner mv.
- Indkøb af nøglebrikker
Klubbens Medlemsdatabase
- Opdatering og vedligehold af medlemsdata.
Registrering af Svømmebeviser
- Registrere indkomne svømmebeviser i medlemsdatabasen
- Udarbejde lister til aktivitetscheferne over medlemmer der skal forny deres svømmebevis.
SkovseRO (sommerhus) ansvarlig
- Budgetansvarlig (daglig dreft i tæt samarbejde med SkovserRo husforvalter)
- Kontakt med SkovseRO-udvalg og forvalter
- Sørge for at el, vand mv. bliver aflæst, og besvarelse af henvendelser fra kommune, vandværk osv.
Andet
- Indberette medlems-statistik og andet i forbindelse med medlemsdatabase til kommune og relevante organisationer (DGI, DIF, DKF og DFfR)
|
Ideel baggrund
|
Struktureret
|
Ideel erfaring
|
Nogen erfaring med klubben og dens aktiviteter nødvendig.
|
Har du lyst til at høre mere, så skriv til formand@skovshoved.dk. Det gælder også, hvis du gerne vil stille op, så vi kan indsætte dit kandidatur til Generalforsamlingen første onsdag i februar måned.